תראו מה שצבע – חן סיון

תראו מה שצבע יכול לעשות עם אפור – הבלוגרית חן סיון כותבת ל Grey Times

בשנה הראשונה בלימודי עיצוב אופנה בשנקר
בסמסטר הראשון
למדנו קורס שנקרא 'עיצוב בסיסי'.
הקורס הזה לא כלכך עסק בעיצוב
יותר בחידוד החושים והיכולות של הסטודנטים, כמעצבים בהתהוות.
אחת המשימות הראשונות בקורס הזה היה ליצור
בצבעי גואש ומכחול
סרגל של 250 גוונים שונים
בין לבן מוחלט
לשחור מוחלט.
250 גוונים של אפור
לא 50.
250!

המשימה הזו
כמו משימות נוספות בקורס הזה – דרגת הקושי רק עלתה –
לימדה אותנו שאין שום דבר שהוא קשה מדי
הכל אפשרי.

קולאז

אימא שלי הייתה פאשיניסטה עשרות שנים לפני שהמונח הוטבע
לפני שכל מי שעברה שיעור אחד, או סדנת סטיילינג
הפכה סטייליסטית-אישית-מטעם-עצמה
הייתה היא מושג-בגוף-של-אישה-אחת
אימא שלי.
היא הייתה תופרת לעצמה שמלות
נעזרת בגזרות של בורדה
ובבדים מיוחדים שהייתה קונה בחנות של 'משכית', ברחוב אלנבי, בתל אביב.

הייתה לה שמלה אחת שתפרה מבד מאד מיוחד
בדפוס של צורות שבלוליות מסוגננות בשחור ולבן.
לאורך החזית היו כפתורי עץ כדוריים קטנטנים, אדומים
ואותו גוון אדום הציץ – נסתר-נגלה – מפתח הצוואר, כעיבוד פנימי

שחור ולבן, כך אמי הייתה אומרת, מתאימים לכל צבע אחר.

קולאז 1

קולאז 2

בשנים האחרונות אני מוצאת ששחור מוחלט
וגם לבן מוחלט
הם לפעמים פשוט יותר מדיי
מוחלטים וקיצוניים מדיי.
בעיקר השחור.
השילובים בינם לבין צבעים אחרים יוצרים ניגודים מעבר למה שנעים לי בעין.

לפני שנים אחדות, עיצבתי יחד עם מעצב מוצר
קולקציית בגדי ספורט פעיל.
בחרנו שהשחור המוחלט לא יהיה חלק מהקולקציה
אלא נשתמש באפור אספלט.
לצד החשיבה, מעצבים משתמשים הרבה בחושים ובתחושות.
אנחנו חשנו שהאפור הזה עדכני יותר
חדש יותר
נכון יותר

הוא השתלב היטב עם הצבעים הדינאמיים של הקולקציה
עם הפסים מחזירי האור
עם הדפוסים בעלי המראה הטכנולוגי שהשתלבו בלוק האנרגטי
ואפילו בחומר הטכנולוגי, המנדף, הוא נראה טוב יותר מאשר השחור השגרתי.

קולאז 4

יותר מהשחור הנצחי
שהוא לעתים כמעט המדים של כל העוסקים באופנה
האפור הוא קנווס מצויין לכל שילוב, או איבזור או תכשיט.
יותר מהלבן הטהור
הצבע הנצחי של הקיץ
האפור הבהיר, הכסוף, נותן כיוון פניני עשיר ומשיי לכל לוק.
הכל הולך
עם אפור הכל הולך

הוא מרגיע מראה צבעוני, ומתחכם אותו

צבעים אחרים מעוררים ומחיים אותו

והוא משתלב נפלא עם לבן

ועם שחור

ועם לבן ושחור

ועם עוד גוונים של אפור

ועם… הכל, כבר אמרנו?

קולאז 3

נשים אפורות

שיער שיבה
שיער מאפיר, מכסיף ומלבין.
אני אוהבת את הטבע שלו
את הטבעיות שבו
את הגאווה על השנים שזכינו בהן, שעבדנו עד שהגענו לכאן.
אצלי העניין רק מתחיל, אבל אני חוגגת שיער כסוף בכל הזדמנות
כל אישה כסופת שיער שאני נתקלת בה, זוכה ממני למחמאה.
ברוב המוחלט של המקרים אני זוכה ממנה לחיוך. מופתע.

במלאת שנתיים לבלוג שלי, אופנאית, הקדשתי את פוסט המאה

לעשרים נשים כסופות שיער, שהסכימו.
מאחורי הקלעים היו עוד רבות שהעדיפו לשמור על פרטיותן

להישאר כסופות ויפות, ללא החשיפה.

אספתי בפינטרסט תמונות של נשים יפות כסופות.

אספתי לנו לוקים עם אפור

חן סיון – מעצבת אופנה, מרצה, קניינית אישית, יעוץ וסטיילינג

בלוגרית מהבלוג "אופנאית"

פייסבוק: Chen Sivan Fashion

פוסטים קשורים

16 Comments

  • רבקה קופלר

    23.03.2016 at 12:38 הגב

    מדהימה סיון! מדהים איך את יכולה לשיר לאפור המשעמם, לקשור לו תהילה של ממש!

    • חן סיון

      23.03.2016 at 14:12 הגב

      תודה רבקה 🙂
      זהו שהוא לא. משעמם!
      הוא רב גוני ואינסופי. ופשוט יפה

      (והשם הפרטי שלי הוא חן, כן?)

  • רויטל רודצקי עיצוב פנים והום סטיילינג

    23.03.2016 at 13:26 הגב

    הראית שאפור הוא לא צבע עצוב או דהוי, קר או מנוכר כפי שרבים חושבים ושהוא ממש יודע לחבק צבעים אחרים לידו.
    כתבת מצויין ונהניתי לקרוא!

    • חן סיון

      23.03.2016 at 14:13 הגב

      תודה, רויטל
      מה פתאום עצוב או דהוי. את יודעת שהוא לא
      שמחה שנהנית ושהגבת 🙂

  • נויה קומיסר

    24.03.2016 at 18:13 הגב

    פוסט משובח. מתחברת לסיפור האישי שלך -שילוב זכרונות מבית אמא ומלימודים גבוהים לצד צילומים , התרחשויות וביגוד המעידים כולם יחד וכול אחד מהם לחוד, על יכולתו של " האפור". על גמישות האפור כמטאפורה לגמישות האפשרית שלנו בחיים.מרתק.חומר להרבה מחשבה.תודה.

    • חן סיון

      24.03.2016 at 22:40 הגב

      בשמחה, נויה
      תודה על התגובה. נראה שכבר חשבת
      במילון שלי: חומר למחשבה הוא חומר טוב

  • יונית צוק

    24.03.2016 at 22:50 הגב

    וואו סיון איזה פוסט מושקע ונעים לעין. אני מאוד אוהבת את מה שכתבת . נתת לי חומר למחשבה

    • חן סיון

      24.03.2016 at 23:33 הגב

      🙂
      תודה יונית. כמו שבדיוק עניתי לנויה, כאן למעלה: חומר למחשבה הוא חומר טוב

  • כרינה ובר

    26.03.2016 at 19:15 הגב

    את זה שאת מעצבת אופנה ושלמדת בשנקר ושאופנה היא תשוקה גדולה שלך, אני יודעת כבר ממזמן. אבל בפוסט הזה, קיבלתי הצצה מדהימה לילדות שלך ולרקע שעל בסיסו נוצר ההקשר שלך לאופנה. זה מרתק אותי לגלות איך זכרון קטן ומתוק של אמא שקונה בדים, או השמלה הזו עם הכפתורים, איך שזה נחרט בתודעה ונצרב עמוק בתוך הביוגרפיה שלנו. כמו סיפור בלשי טוב, מוצאים אחר כך בזמן, את הראיות הראשוניות למה שהופך להיות תשוקה שלנו כבוגרים.

    הפוסט שלך על השיער האפור, הוא אחד הפוסטים האהובים עלי ועכשיו הרחבת את כל נקודת המבט שלך על הצבע הנפלא הזה. והתרגיל בשנקר? באמת הצלחת להפיק 250 גוונים של אפור?! מטורף!

    • חן סיון

      26.03.2016 at 23:41 הגב

      תודה, כרינה, על התגובה החמה והמחבקת.
      .
      אתחיל מהסוף, התרגיל הזה – 250 גוונים של אפור, נראה בהתחלה כמו משימה לגמריי בלתי אפשרית.
      אבל זה כל הטריק. זה אפשרי, ומראה למעצבים בתחילת הדרך עד כמה הבלתי אפשרי הוא בעצם…
      זה מעורר מחשבות גם במציאות הנוכחית. תמיד כדאי לחזור את ה'בלתי אפשרי' הזה.
      ויש עוד 'בלתי אפשרי' מתוך אותו קורס, שכבר מזמן אני רוצה למסגר ולתלות במטבח. אולי כבר…
      .
      הרקע לאופנה שמקורו באמא שלי, הוא בעצם עוד יותר עמוק.
      היא גדלה בתקופה שהיו תופרים בבית, או אצל תופרת. ככה זה היה. אמא שלה תפרה לעצמה שמלות, והיא אחריה.
      היא גם לימדה אותי לתפור כשהייתי ילדה, אבל עד היום תופרת יותר טוב ממני, בפרפקציוניזם שאין כמותו. היא חשבה שהיא פשוט נוהגת בחסכנות, וכנראה בכלל לא ידעה עד כמה היא ייחודית ומוכשרת, בשמלות שיצרה. גם אני רואה את זה רק בזכרונות, בדיעבד.
      .
      סבתא שלי מצד אבא היתה מה שאז קראו 'תופרת בית'.
      נראה שלא היתה לי ברירה.
      .
      יופי של דימוי, הסיפור הבלשי. הכל הוא בעצם סיפור בלשי

  • תמר

    26.03.2016 at 22:21 הגב

    Grey is my happy color!!!! זה המוטו שלי!!!! במיוחד כמעצבת פנים וגם כחובבת אופנה. פוסט מעולה וחכי למחר. תראי איזה פוסט אפור כתבתי.

  • מיכל מנור

    29.03.2016 at 13:11 הגב

    חן,
    איך שמגיע הסתיו אני מתחילה ללבוש אפור. משהו בצבע הזה כל כך מתאים לי לאווירת הסתיו והחורף. מסכימה איתך שהאפור הוא קנווס מצויין לכל שילוב, או איבזור או תכשיט.
    את השיער, אגב, אני עדיין ממשיכה לצבוע, כי אצלי זה לא אפור, אלא לבן…:-(

    • חן סיון

      29.03.2016 at 15:15 הגב

      תודה, מיכל
      על התגובה, ובכלל
      מה שמדהים הוא שמאז שסיכמתי עם גלית, שאכתוב פוסט אפור, אני לובשת הרבה יותר…. אפור.
      אפילו לכנס הבלוגריות חשבתי ללבוש שילוב כלשהו של אפור.
      .
      בעניין השיער, כמו בכל דבר, טוב שקיימת הבחירה, וכל אחת עם מה שמתאים לה
      (בעלת הסטודיו שבו אני עושה פילאטיס סיפרה לי ששערות-השיבה הראשונות על ראשה הופיעו בסביבות גיל 12)

  • Lian

    29.03.2016 at 15:36 הגב

    לא ידעתי שאפור יכול להיות כל כך מעניין ומרגש. פתחת לי עולם חדש ואפרורי ( בקטע טוב כמובן…)פוסט נהדר!

    • חן סיון

      30.03.2016 at 08:21 הגב

      בוקר טוב, ליאן, ותודה על התגובה המפרגנת
      אפרורי בקטע טוב, כמובן
      יום טוב ומואר שיהיה לך 🙂

Post a Comment

הרשמו לאתר!

כל מה שחדש ב- Grey Times

ישירות למייל שלכם:

You have Successfully Subscribed!