המרחב האינסופי של האפור – כרינה ובר

מאת: כרינה ובר

אפור הוא מרחב ביניים

מרחב של התפכחות, התבגרות ובשלות

זו ההבנה שלא הכל שחור או לבן

זה לא או טוב או רע

או הצלחה או כישלון

הוא גם וגם וגם וגם

הכל מתקיים בו יחד

זה האפור.

הוא בלתי מוגבל

הוא אינסופי ברמת האפשרויות הגלומות בו.

כרינה ובר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האפור הוא בגרות

הטבע האנושי מבקש לעצמו וודאות וחד משמעות בדמות שחור או לבן

אך החיים מלמדים אותנו שדבר איננו וודאי או חד משמעי

המציאות תובעת מאתנו, להגדיר כל פעם גבולות מחדש שגם הם ישברו שוב ושוב.

 

האפור הוא גם המרחב שבו יצירתיות מתקיימת

כי אם אני לא שחור או לבן, אז מה אני?

האפור אינו זקוק להגדרות ברורות

רק אנו זקוקים להם

 

האפור הוא האינסוף של האפשרויות

"שטח אפור" קוראים לזה

זה השטח הזה שבו יש חופש נטול גבולות

זה הפוטנציאל האינסופי של הכל

האפור אם כן, הוא הרבה יותר מצבע. הוא מהות. הוא המהות של כל האפשרויות כולן.

כרינה ובר

Carina Weber© הטבע הוא האומן הבלתי מעורער של כל האפשרויות כולן.

גם בי מצויה המהות האפורה הזו.

גם אני מחפשת את מקומי בין הרצון האנושי להגדיר אותי באופן חד משמעי ובין התבונה שבי שיודעת, שאני, בדיוק כמו כל אחד, אינסופית ובלתי מוגדרת.

מי את? שואלים אותי ואני לא יודעת תמיד איך לענות. גם אני נדרשת להגדיר ולהגביל את עצמי.
אז אחת ההגדרות שלי היא שאני מאמנת אישית. הגדרה נוספת היא שאני מעצבת פנים. הגדרה מדויקת יותר תהיה, שאני מעצבת פנים בדימוס כי אני לא עוסקת בעיצוב פנים פר אקסלנס כבר יותר מעשור.

לעיתים, אני אומרת שאני עדיין מעצבת פנים רק לא של חללים פיזיים, אלא של החלל הפנימי האינסופי שיש בכל אחד מאתנו. מישהי אפילו הציעה לי לקרוא לעצמי "מאמנת פנים". אהבתי את ההצעה יש בה איכות אפורה שכזאת.

וגם אני נעה במרחב הביניים הזה שבין המאמנת שבי למעצבת.

כרינה ובר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כרינה ובר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

העולם שלנו עובר שינוי תודעתי עצום. עולם האדריכלות והעיצוב הוא השתקפות השינוי הזה. ההגדרות של "בית" עברו מהפיכה. העיצוב שלו עבר תהליך "אפוריזציה" של ממש.

המטבח הפך להיות המרכז הפועם של הבית. החלל הזה שהיה מנותק ומוגדר, נפתח והפך להיות ה-Focal Point  של החלל הציבורי בבית. מה שהוגדר כחלל שבו מכינים אוכל, הפך להיות גם חלל עבודה, חלל מגורים, מעין כיכר העיר שבתוך הבית.

חלל העבודה גלש וחדר לתוך המרחב הביתי. ההגדרות בין בית לעבודה השתנו כליל. אנשים רבים עובדים היום מהבתים וזה דרש מכולנו להסתכל קצת אחרת על מה זו סביבת עבודה וכיצד ניתן להסב פינות שונות בבית למשרד או סטודיו קטנים.

כרינה ובר

בחרתי להביא תמונות של עבודתייה של האדריכלית Zaha Hadid  שהלכה לעולמה החודש. אני אוהבת אותה בשל עקשנותה הבלתי מתפשרת להרחיב את התפיסות המקובלות שלנו על חלל ועיצוב.

כרינה ובר

"Heydar Aliyev Cultural Center" in Baku in Azerbaijan"

כרינה ובר

dominion office building

 

כרינה ובר

לסיכום

אם אפור הוא המהות של כל האפשרויות כולן. עד כמה "אפורים" אתם בחייכם?

האם אתם מוכנים לאתגר את ההגדרות של עצמכם?

 

  כרינה ובר

מאמנת אישית ובלוגרית, בעלת הבלוג כי חייב לצאת מזה משהו טוב

3 Comments

  • חן סיון

    18.04.2016 at 17:50

    כרינה, יקרה, כמה נכון
    האפור הוא אין-סופי ולא מוגבל
    כמה שאני מסכימה עם התפיסה הזו, וגם כתבתי עליה בפוסט האורח שלי, כאן בגריי טיימס, לפני חודש.

    אני נהנית ללא גבול מהחוכמה שלך
    והגישה הסופר-אסטטית

  • תמר

    19.04.2016 at 10:55

    אין את אלופה במילים. בתור אחת שאפור הוא הצבע החי של חייה אני מוצאת במילים שלך דיוק דוקא שחור או לבן. בתיאור שלך אין שום דבר אפור.

  • מתי כהן

    19.04.2016 at 17:49

    כרינה יקרה, כהרגלך גם כאן לקחת נושא והוצאת אותו לגמרי מתחום האפור שלו והכנסת בו המון צבע. כמה זה מתאים לצבע האפור הצבעוניות הזו.
    מאוד אהבתי את ההגדרות הלא אפורות שלך על תחום האפור שבחיינו. שאלתי את עצמי את כמה אני אפורה בחיי? עד כמה אני מוכנה להרחיב את ההגדרה האפורה שלי עצמי?
    תודה לך יקרה

הרשמו לאתר!

כל מה שחדש ב- Grey Times

ישירות למייל שלכם:

You have Successfully Subscribed!