בטון ברזל וחלודה – הילה ליזר בג'ה

הילה ליזר בג'ה שבתה את ליבנו ביצירות שלה המשלבות בטון, ברזל וחלודה. כשהכרנו אותה יותר לעומק גילנו אמנית רב­-תחומית העוסקת בפיסול, מיצב, וידאו, ציור, רישום, תחריט, הדפס ופרפורמנס.

בעבודה שלה היא עוסקת במתחים שבין הפרטי לציבורי, בין האינדבידואלי לאוניברסלי.

היא עושה זאת על ידי שימוש במספר דימויי מפתח: הבית, דמויות חסרות פנים, גבולות נזילים, ופירוק האוטונומיה המדיומלית דרך זליגת התחומים והחומרים השונים האחד לתוך השני. כך נוכל לראות את הרישום זולג אל הפיסול, הפיסול לתוך הצילום, הצילום לתוך הציור ועוד.

  איך הכל התחיל ?

כנערה הייתי רושמת ומציירת ובזמן הצבא בנח"ל הייתי שנה בקורס צילום בקמרה אובסקורה. פיתחתי את הצילומים בשחור לבן, במעבדה בקיבוץ והתאהבתי במדיום. בהמשך עשיתי תואר ראשון באמנות יצירה וחינוך לאמנות, באוניברסיטת חיפה, אדריכלות פנים ותואר שני באמנות בית תחומית באוניברסיטת חיפה.

  בטון ברזל וחלודה

בעבודותיי אני אוהבת ליצור בכל מדיום שישרת את העבודה שלי ואת הרעיונות שלי. החומרים בהם אני עובדת הם חומרים המתכלים לאט כמו בטון וברזל. המייצגים את הבלייה, הארעיות וההתפוררות. הם מיצגים גם את האנשים החיים בחומרים האלה, נוכחים לזמן מוגבל, ואחרי מותם החפצים והבתים, הופכים לפרגמנטים של זיכרון.

  חלקיק אלמנטארי

הילה ליזר בג'החלקיק אלמנטארי, ברזלי בניין, מוצב על מבנה איטונג, 240/160/70, 2012

פסל ברזל באורך 2.40 מטר, מוצב כיום ברחבה של מתחם ארטפורט בתל אביב. הפסל מורכב מברזלי בניין מרותכים אחד לשני.
מתאר את החיבור לחזות שלנו ולמסה ממנה אנו מורכבים.
הרעיון לעבודה צץ במוחי בזמן טיסה לחו"ל. האם השארתי את ביתי מאחור? האם העבר רודף אותנו? האם הבית הוא מקור כל תקוותנו, צרותנו, מאוויינו, מאיפה אנו באים ולאן אנחנו הולכים? מהם "יסודות" הבית שלנו?? הרעיון מעולם האסטרונומיה על היותנו בנויים מחלקיקים, כחלק מיקום אינסופי שבו קרני האור הן הזמן.

  ירח קציר

אפור הילה ליזר בג'ה

 

מיצב פיסולי פתוח לסביבתו המייצר אטמוספירה המכליאה ניגודים, ארצי מול אדמתי, מיימי מול שמיימי, קוים אנכיים מול כתמי חלודה וצל אופקיים, חומריות קשוחה, גולמית ומחוספסת מול רכות סינטטית כסופה ואוורירית, מקומיות ואסתטיקה “ישראלית” מול שפה ויזואלית “זרה”, פופית.

הפסל מורכב מקוי מתאר של בית, המזדקרים כלפי מעלה באופן תלת מימדי המזכיר סורגים או קוצים, עד שהם כמעט, דגש על ה"כמעט". נפגשים בענני בלונים כסופים של שמיים נמוכים.

נשים הולכות, פחם, בטון ואפוקסי על בד 120/200/2, 2011

אפור הילה ליזר בג'ה

 

מעבר לקיר, מיצב, ברזל, גבס 235/100/200, 2015

אפור הילה ליזר בג'ה

 

כמובן שביקשנו מהילה שתענה את שאלון גריי שלנו:

שאלון גריי

  הילה ליזר בג'ה:

אתר ; פייסבוק ; יוטיוב 

פוסטים קשורים

1 Comment

  • יעל שור

    08.02.2017 at 14:08 הגב

    עבודות נפלאות, אמנית מאוד מעניינת ומוכשרת

Post a Comment

הרשמו לאתר!

כל מה שחדש ב- Grey Times

ישירות למייל שלכם:

You have Successfully Subscribed!